Já nemám sice auto, ale zrovna jsem chtěl také psát, že flexibilita při plném nabití baterie začne nevýhodně omezovat provoz FVE (panelů). Podle mě by se raději flexibilita do baterie vůbec neměla spouštět, pokud se nabití baterie blíží 100 %. Pokud je SOC někde nad 96 %, začne Victron omezovat nabíjecí proud do baterie a zbytek zisků začne přetékat do gridu. Pokud se ale spustí flexibilita, vypne se na Victronu přetok zisků do gridu a nastaví max. setpoint pro odběr ze sítě. Díky omezení nabíjecího proudu to způsobí, že se omezí výkon panelů a z gridu se tahá jen málo výkonu (třeba jen stovky W). Tím pádem v rámci flexibility je hrazeno pouze pár stovek Wh a přitom je omezen přetok do gridu řádově v kWh.
Ona to vlastně není chyba - v období maximálního odběru ze sítě přece chcete, aby se to přesně takhle chovalo - problém je jen ve výpočtu kompenzace. (odpovídal jsem na původní příspěvek od Tygra)
Tedy bere se stav na gridu a odečítá se od toho spotřeba - to co zůstává je tedy výkon baterie a solárů - tedy kompenzuje se to co šlo do baterky a o kolik se snížil výkon solárů - zobrazujeme to v proteovi ale jen jako jeden objem - a i to tak počítáme, tzn. za ty vypnuté FVE vám dáváme kompenzaci jako kdybyste odebírali ze sítě, ale reálně neodebíráte, takže o to větší profit
je to tedy stále z baterie, ale bere se ohled na výkon FVE, ono to takto bylo vždycky, jen je složité to vysvětlit, proto jsme říkali jen na baterii, protože jinak si zákazníci mysleli, že je platíme i za zapnuté spotřebiče - tak to není (to je to jak tam odčítáme tu spotřebu) - koukáme se jen jak se změnil výkon na baterii a FVE
Mám FVE s wallboxem a smartmeterem, který monitoruje přetoky a eventuálně začne nabíjet auto. V pátek si přivezu Enyaq. K DG spotu přecházím 1. března. Bude mi nabíjení auta fungovat z FVE pokud mi flexibilita vypne přetoky do sítě, protože neví, že přetok nepůjde do sítě, ale eventuálně do auta? Obecně jak funguje surfování na spotu, flexibilita a elektromobil nabíjený z přetoků?
bohužel nebude - pokud bude záporná cena na spotu tak proteus zakáže přetoky a tedy dojde k zastavení nabíjení - je to podobný problém jako majitelé wattrouterů a podobných routerů, které pouští zátěže jako bojlery když vidí přetoky do sítě.
Bohužel tyto “analogové” produkty, které jen něco měří ale s ničím nekomunikují jsou pro nás problém - nemáme tomu jak říci, nebo se zeptat, jaký je stav a podle toho se přizpůsobit
Jedná se o Wallbox a smartmeter Olife. Tuším se tím komunikovat dá po sériové lince a dá se dokoupit i bezdrátový modul. Jaké je tedy řešení nabíjení BEV, předpokládám že takových uživatelů bude víc. Nabíjet ze 400V zásuvky, pak ale budu nabíjet auto z baterie v domě? Pokud by byla integrace s autem, pak byste měli informaci z auta, že se nabíjí jakým výkonem a přetok nezastavili.
Pokud se to opravdu týká jen doby záporných cen, pak to asi nevadí, protože se auto nabije zdarma ze sítě. Jde o to, aby se auto nenabíjelo ze sítě za 7 Kč když svítí slunce jak psal @tygr.
Vím, že tohle (= že se zastaví ekonabíjeni = nejsou přetoky) asi půjde nějak řešit přes API (až bude) a HA. Ne každý má HA a nastavit to není triviální.
Uvažuji nahlas - pro “nativní = s měničem integrované” nabíječky (např. Solax) by asi bylo snadno udělatelné: aby spolu s příkazy pro měnič šel i příkaz do EVC - a z Green aspoň do nějakého Eco nebo lépe Boost režimu by se mohlo dál nabíjet, tentokrát ze sítě?
A tím tento vedlejší efekt (nenabíjení EV) neutralizovat?
P.S. Obdobně je asi řešitelné i nechtěné odepnutí DryContactu ve SmartSave mode - zrovna dnes: 14:03 - 14:14
T.j. vlastně všechno, co je nějak řízeno velikostí přetoků a do které flexibilita aktivně zasahuje.
Victron EV se bere jako analogove zarizeni taky?
Tohle bych prave rekl ze bude na integraci trivialni kdyz uz to je ve VRM a prikazy tomu davat pujde prez existujici API.
to si bohužel nepamatuji, ale hned jak jsem ho vyfotil napsal jsem to do fóra.
Co se týče čísel ve screenshotu, já mám EVCS zapojené na AC-IN, takže je započtený v AC loads. Čísla navzájem nesouhlasí, protože se každé odečítá v jinou chvíli - jak je u Victron obvyklé. Kromě auta by měla být spotřeba zbytklu domu kolem 500w