Flexibilita vypne panely, baterie je plná a nabíjení auta jde ze sítě

Já nemám sice auto, ale zrovna jsem chtěl také psát, že flexibilita při plném nabití baterie začne nevýhodně omezovat provoz FVE (panelů). Podle mě by se raději flexibilita do baterie vůbec neměla spouštět, pokud se nabití baterie blíží 100 %. Pokud je SOC někde nad 96 %, začne Victron omezovat nabíjecí proud do baterie a zbytek zisků začne přetékat do gridu. Pokud se ale spustí flexibilita, vypne se na Victronu přetok zisků do gridu a nastaví max. setpoint pro odběr ze sítě. Díky omezení nabíjecího proudu to způsobí, že se omezí výkon panelů a z gridu se tahá jen málo výkonu (třeba jen stovky W). Tím pádem v rámci flexibility je hrazeno pouze pár stovek Wh a přitom je omezen přetok do gridu řádově v kWh.

1 Líbí se